De toekomst vraagt om flexibele, geïntegreerde systemen die niet alleen data verzamelen, maar ook diepgaande inzichten bieden en proactief handelen. Het is tijd om de silo’s af te breken die afdelingen scheiden en een holistische benadering te omarmen. Dit betekent dat sales, marketing, klantenservice, productontwikkeling, HR en andere, naadloos moeten samenwerken om een consistente en gepersonaliseerde klantervaring te bieden.
Het intranet, ooit gezien als een overblijfsel uit een vervlogen tijdperk, is geëvolueerd naar een moderne, sociale hub. Oorspronkelijk bedoeld als een plek voor collega’s om ideeën uit te wisselen en samen te werken, werd het vaak gehinderd door verouderde informatie en gebrek aan betrokkenheid.
Nu, in een tijd van data-overload, past het intranet zich aan en wordt het een aantrekkelijke plek waar werknemers graag tijd doorbrengen. Het is cruciaal om te leren van eerdere fouten en de voordelen van een sociaal intranet van de volgende generatie te omarmen om een bloeiende, samenwerkende community op de werkvloer te creëren.
Een sociaal intranet is niet alleen een digitaal magazijn van informatie die is gered uit papieren bestanden en privé online drives. Bedrijven kunnen ze gebruiken om een cultuur van openheid te creëren door volledige zichtbaarheid onder werknemers mogelijk te maken en gebruikers aan te moedigen ideeën te delen. Intranetten kunnen samenwerking tussen de meest onwaarschijnlijke collega’s stimuleren en verbindingen in alle teams en afdelingen aanwakkeren.
1. Communicatie: Het faciliteert open en directe communicatie tussen collega’s, waardoor informatie sneller en efficiënter wordt gedeeld.
2. Betrokkenheid: Werknemers voelen zich meer betrokken bij het bedrijf en hun collega’s, wat kan leiden tot hogere tevredenheid en productiviteit.
3. Samenwerking: Het biedt een platform voor samenwerking aan projecten, waardoor teams effectiever kunnen werken, ongeacht hun locatie.
4. Kennisdeling: Medewerkers kunnen eenvoudig kennis en best practices delen, wat bijdraagt aan de professionele ontwikkeling van iedereen.
5. Gemeenschapsgevoel: Het bevordert een gevoel van gemeenschap en verbondenheid binnen de organisatie, wat de bedrijfscultuur versterkt.
6. Toegankelijkheid: Informatie en middelen zijn gemakkelijk toegankelijk, wat de efficiëntie en het gemak voor werknemers verhoogt.
1. Consistentie en ritme: Wanneer je samenwerkt, blijf je consequent in je contentcreatie. Dit geldt zowel voor social media als blogs.
2. Creatieve inspiratie: Samen brainstormen leidt tot nieuwe ideeën en perspectieven. Je kunt elkaars ervaringen en kennis delen om waardevolle content te creëren.
3. Efficiëntie: Door taken te verdelen, kun je sneller content produceren. Denk aan het schrijven van blogposts, het maken van afbeeldingen of het opnemen van video’s.
4. Diversiteit: Verschillende mensen hebben verschillende stijlen en interesses. Samenwerken zorgt voor een gevarieerd aanbod van content.
Een gezondheid score geeft een indruk van de prestaties van je customer experience management, maar dat is niet voldoende om de engagement en mindset te bevorderen. Een (h)echte community gaat dat wel. Een soort van LinkedIn maar dan een beetje anders. Je customer experience management sociaal intranet is daarvoor een ideaal platform. Het plaatsen van posts, newsfeeds, hulpvideo’s, daarvoor heeft SharePoint standaard functies, het is geen hogere wiskunde het platform op te tuigen. Je begint gewoon heel eenvoudig, zodat je gebruikers vanzelf enthousiast worden.
Het toegankelijk maken van data binnen een organisatie vereist een strategische aanpak. Het verzenden van data rapportages per e-mail leidt vaak tot chaos en verwarring. Een veel betere oplossing is om deze rapportages te publiceren op één centraal platform.
Door de rapportages direct te koppelen aan het datawarehouse, zijn ze altijd up-to-date. Dit noemen we Real-Time data. Met deze data dashboards hoef je nooit meer te stressen voor een belangrijke vergadering. Ad-hoc werken met Excel behoort tot het verleden. In plaats daarvan kun je je weekenden besteden aan het bedenken van nieuwe hobby’s!
Flows die alle vervelende repeterende lastige klusjes voor je opknappen zoals;
Geautomatiseerde flows: Deze worden geactiveerd door gebeurtenissen, zoals het ontvangen van een e-mail.
Directe flows: Start een automatisering met één klik op een knop. Handig voor repetitieve taken.
Geplande flows: Automatiseer taken op een schema, zoals een dagelijkse gegevensupload naar een SharePoint bibliotheek.
365 CLOUDHOUSE
KVK: 62007955
BTW: NL001 551 225 B64
IBAN: NL60 ASNB 0782 5087 82