Het omvormen van een Customer Relationship Management systeem tot een community-gebaseerd samenwerkingsplatform, workspace, levert alleen maar benefits op!
Elk teamlid heeft het laatste nieuws over de klant of project, er is maar 1 Startpunt en 1 dashboard voor alles! Dat betekent ook dat er van alle digitale objecten er maar 1 versie bestaat, er zwerven geen kopieën rond. Digitale objecten zijn ook nog eens verbonden aan de prospect of klant, je weet dus altijd waar je moet kijken als je iets van een klant nodig hebt.
Het maakt niet uit waar je bent, digitaal samenkomen, en met je collega’s samen aan projecten en taken werken. Je werkt dan wellicht thuis, maar je bent heel direct verbonden met alle andere teams. Via Teams zie je wie er online is, waarmee je direct een chat of videocall kan starten.
Het management participeert in CRM en niemand hoeft meer ad-hoc verkoop rapportages te maken. Alle metrics met real-time data tref je op het CRM platform. Management zoekt lekker zelf de rapporten even op die ze nodig hebben.
Bijvoorbeeld: Wie zijn je klanten?
Het is redelijk eenvoudig met data uit de administratie te bepalen wie je klanten zijn, welke producten of diensten nemen ze af en wat betalen ze ervoor. Het wordt al een stuk ingewikkelder om de klanten te categoriseren in branche en klasse.
Maar wil je weten wie jouw klanten zijn en op tijd trends signaleren voordat het te laat is? Dan moet een Product Market Fit een onderdeel zijn van je CRM strategie.