Customer experience management is een verandertraject zonder einde. Want de wereld is voortdurend in beweging. Wat we geleerd hebben van de Corona en energiecrisis is dat je businessplan en customer experience management flexibel moet zijn. Teams zijn zo sterk als hun onderlinge verbindingen. Geef mensen de ruimte en een plek om organisch samen te werken en verbindingen te maken. Versterk de communicatie en interactie in jouw teams met hulp van een community voor een succesvolle transitie.
De Floris community is een discipline om de gezondheid te bevorderen en dat ook meetbaar te maken. De interactie en communicatie van de teamleden is een graadmeter voor de gezondheid van het customer experience management traject. Het doel is de communicatie en interactie te verbeteren en het rendement is het resultaat, een gezonder customer experience management project en het afbreken van alle silo’s.
customer experience management projecten kunnen behoorlijk uit de hand lopen qua kosten en duur. Zoals elk omvangrijk project gaat ook dit project over verandering, daar zit niet iedereen op te wachten. Escalatie van weerstand, dat er natuurlijk altijd is, kan een customer experience management project doen mislukken. We willen je helpen het success van Floris te borgen, dat doen we natuurlijk samen en dat is geen hogere wiskunde.
Het bevorderen van interacties en communicatie in de community om engagement van customer experience management te versterken. Het meten van interacties en communicatie in de community. Uiteindelijk wil je een score om te zien of er verbetering is.
DEZE VIJF ELEMENTEN VORMEN SAMEN DE HEALTH SCORE
Dit meet het aantal bezoeken en het gebruik van customer experience management. Regelmatige bezoeken duiden er op dat customer experience management een onderdeel is van dagelijkse werkzaamheden.
Worden vragen van gebruikers binnen de norm beantwoord? Zijn er actieve bijdragen voor verbetering?
Dit meet hoe goed berichten worden gelezen en of worden gepost. Goede communicatie versterkt engagement voor customer experience management.
Hoe krachtig is de interactie met klanten, wat is de score engagement, welke vragen hebben ze?
We roepen customer experience management is agile, maar binnen welke termijn worden nieuwe functies opgeleverd en problemen opgelost?
Elke customer experience management strategie is anders, dus bepalen we samen eerst wat de belangrijkste metrics zijn voor jouw strategie. Denk daarbij goed aan haalbare doelstellingen en begin gewoon, maar wel eenvoudig. Na verloop van tijd zul je de trends ontdekken en kijken waar je snel stappen kunt maken voor verbetering. De grootste winst is vaak versterken wat er al goed gaat. Andere disciplines hebben soms wat meer tijd nodig. Plan regelmatig persoonlijke meeting.
Metrics, een gezondheid score geeft een indruk van de prestaties van je customer experience management, maar dat is niet voldoende om de engagement en mindset te bevorderen. Een (h)echte CRM community gaat dat wel. Het Floris sociaal intranet is daarvoor een ideaal platform. Je plaatst gemakkelijk posts, newsfeeds, hulpvideo’s, het is geen hogere wiskunde het platform op te tuigen. Je begint gewoon heel eenvoudig, zodat je gebruikers vanzelf enthousiast worden. We hebben natuurlijk al een templates om te starten.
Teams die als een geoliede machine samenwerken aan en met customer experience management zorgen voor de optimale communicatie en interactie met prospects en klanten. Dat komt direct ten gunste van customer engagement. Dat heeft natuurlijk effect op de omzet, dat kan niet anders. Klanten worden ambassadeurs en zorgen weer voor nieuwe klanten. Als customer experience management optimaal werkt komt dit altijd ten goede van het bedrijfsresultaat!
365 CLOUDHOUSE
KVK: 62007955
BTW: NL001 551 225 B64
IBAN: NL60 ASNB 0782 5087 82