Geen software en CRM strategie kan vooral voor de MKB bedrijven aanzienlijke gevolgen hebben voor het succes van hun business. De schade is dan wellicht niet direct zichtbaar maar op lange termijn zijn de gevolgen met betrekking tot new business en verlies van klanten desastreus.
Zonder CRM is het onmogelijk om een volledig beeld te krijgen van je klanten, je mist informatie over hun wensen, aankoopgeschiedenis, interacties en voorkeuren.
Marketing en sales werken nauwelijks samen aan het genereren en behouden van sales leads. Leads raken zoek en dat betekent dat een groot deel van je marketing budget verloren gaat.
Handmatig beheren van klantgegevens kost veel tijd en moeite. Een CRM-systeem automatiseert processen en zorgt ervoor dat je medewerkers hun tijd efficiënter kunnen besteden. Door het gebruik van AI en Flows kun je processen automatiseren.
Zonder CRM heb je geen idee hoe het staat met engagement, zijn je klanten betrokken, zijn het ambassadeurs, wie zijn je klanten? Wat is een lead, wat zijn opportunities, wat is de status?
Zonder een gecentraliseerd CRM-systeem kunnen gegevens verspreid raken over verschillende afdelingen en systemen. Dit kan leiden tot inconsistentie, dubbele gegevens en fouten.
Een CRM-systeem kan helpen bij het analyseren van klantgedrag en het identificeren van trends. Zonder deze inzichten kan marketinginspanning inefficiënt zijn en kunnen marketingcampagnes niet goed worden afgestemd op de doelgroep.
Een CRM-systeem helpt bij het volgen van leads en het beheren van verkoopkansen. Zonder dit systeem kunnen verkoopkansen verloren gaan, omdat er geen gestructureerde manier is om ze op te volgen.
365 CLOUDHOUSE
KVK: 62007955
BTW: NL001 551 225 B64
IBAN: NL60 ASNB 0782 5087 82