Klantbetrokkenheid draait om het opbouwen van sterke relaties op elk contactpunt, begrijpen van hun behoeften, voorkeuren en pijnpunten. Het doel is om merkgerelateerde ervaringen af te stemmen op de verwachtingen en deze zelfs te overtreffen.
Klantbetrokkenheid begint al voordat een potentiële klant zich bewust wordt van een merk of product en strekt zich uit tot ver na de aankoop, niet alleen gericht op het aantrekken van nieuwe klanten, maar ook op het koesteren en behouden van bestaande klanten. Resultaat? Duurzame relaties die de levenslange waarde van het je merk vergroten.
Wanneer is de prospect het meest enthousiast over jouw aanbod? Direct na het verkoopgesprek. Dus vraag om de order en maak direct een propositie voor ondertekening! Verkopen is geen sinecure, dus je moet het ijzer smeden als het heet is. Met Floris maak je bij de klant op je tablet of laptop gemakkelijk een offerte die je zelfs digitaal kunt laten ondertekenen!
Zorg ervoor dat je proactief communiceert met jouw klanten als er een storing optreedt. Stuur meldingen via -e-mail, sms of pushmeldingen om je klanten op de hoogte te stellen van de situatie en de verwachte tijd voor het oplossen.
Zie storingen als een kans om je service te verbeteren en de (ver) binding met je klanten te versterken. Gebruik data om content te creeeren waarmee je het vertrouwen gaat winnen van nieuwe klanten. Klantenservice is geen kostenpost maar een marketing tool waarmee jij je kunt onderscheiden van de rest.
Teamcoordinatie: Een gedeelde agenda stelt teamleden in staat om elkaars planning te zien. Dit is handig voor gezamenlijke projecten en het verdelen van taken en het vermijden van dubbele boekingen.
Historische context: De agenda houdt een logboek bij van alle afspraken en interacties met klanten. Dit biedt een historische context en helpt bij het begrijpen van de relatie met een specifieke klant.
De agenda is een waardevol hulpmiddel om klantrelaties te verbeteren, efficiëntie te verhogen en teamwerk te bevorderen.
Offertes maak je met CRM, dan kun je natuurlijk ook gemakkelijk een forecast produceren. Bovendien zijn metrics over verkoopsnelheid en gewonnen en verloren dan ook te maken.
Door regelmatig je verkoopsnelheid te berekenen, kun je eerdere en huidige resultaten vergelijken. Dit helpt bij het evalueren van wijzigingen in het verkoopproces en het identificeren van sterke en zwakke punten.
Een forecast is natuurlijk ook nutig voor maatregelen om overschotten te voorkomen.
365 CLOUDHOUSE
KVK: 62007955
BTW: NL001 551 225 B64
IBAN: NL60 ASNB 0782 5087 82