cropped-Favicon.png

Wat is anno 2025 de primaire missie van je customer experience management?

Engagement van jouw klanten en prospects, maar je kunt morgen al beginnen, dan heb je alvast een voorsprong!

Klantbetrokkenheid draait om het opbouwen van sterke relaties op elk contactpunt, begrijpen van hun behoeften, voorkeuren en pijnpunten. Het doel is om merkgerelateerde ervaringen af te stemmen op de verwachtingen en deze zelfs te overtreffen.

Klantbetrokkenheid begint al voordat een potentiële klant zich bewust wordt van een merk of product en strekt zich uit tot ver na de aankoop, niet alleen gericht op het aantrekken van nieuwe klanten, maar ook op het koesteren en behouden van bestaande klanten. Resultaat? Duurzame relaties die de levenslange waarde van het je merk vergroten.

Offertes en facturen maken met een artikelbestand en prijzen.

Je moet het ijzer smeden als het heet is.

Wanneer is de prospect het meest enthousiast over jouw aanbod? Direct na het verkoopgesprek. Dus vraag om de order en maak direct een propositie voor ondertekening! Verkopen is geen sinecure, dus je moet het ijzer smeden als het heet is. Met Floris maak je bij de klant op je tablet of laptop gemakkelijk een offerte die je zelfs digitaal kunt laten ondertekenen!

Van storingen naar marketing tool door proactief communiceren.

Je moet het ijzer smeden als het heet is.

Zorg ervoor dat je proactief communiceert met jouw klanten als er een storing optreedt. Stuur meldingen via -e-mail, sms of pushmeldingen om je klanten op de hoogte te stellen van de situatie en de verwachte tijd voor het oplossen.

Zie storingen als een kans om je service te verbeteren en de (ver) binding met je klanten te versterken. Gebruik data om content te creeeren waarmee je het vertrouwen gaat winnen van nieuwe klanten. Klantenservice is geen kostenpost maar een marketing tool waarmee jij je kunt onderscheiden van de rest.

Waarom een Calendar in customer experience management een must is.

Teamcoordinatie en historische context.

Teamcoordinatie: Een gedeelde agenda stelt teamleden in staat om elkaars planning te zien. Dit is handig voor gezamenlijke projecten en het verdelen van taken en het vermijden van dubbele boekingen.

Historische context: De agenda houdt een logboek bij van alle afspraken en interacties met klanten. Dit biedt een historische context en helpt bij het begrijpen van de relatie met een specifieke klant.

De agenda is een waardevol hulpmiddel om klantrelaties te verbeteren, efficiëntie te verhogen en teamwerk te bevorderen.

Houd jouw opportunities scherp in de gaten voor follow up.

Verbeter je verkoopsnelheid door de zwakke schakels te ontdekken.

Offertes maak je met CRM, dan kun je natuurlijk ook gemakkelijk een forecast produceren. Bovendien zijn metrics over verkoopsnelheid en gewonnen en verloren dan ook te maken.

Door regelmatig je verkoopsnelheid te berekenen, kun je eerdere en huidige resultaten vergelijken. Dit helpt bij het evalueren van wijzigingen in het verkoopproces en het identificeren van sterke en zwakke punten.

Een forecast is natuurlijk ook nutig voor maatregelen om overschotten te voorkomen.

Waarom je contentstrategie onderdeel is van je Customer Experience Management

Samenwerken aan content gaat de diversiteit en continuïteit bevorderen.

De digitalisering heeft een revolutionaire impact gehad op het koopproces in de B2B. In dit digitale tijdperk vindt 70% van de reis, van prospect naar klant, online plaats. Dit illustreert dat de meerderheid van interacties en besluitvormings-processen in de digitale sfeer plaatsvinden. Het gezamenlijk creëren van content, het strategisch plannen van publicaties en het uitwisselen om nieuwe inspiratie op te doen, vormt anno 2024 een primaire taak van CRM.

CALENDAR

Zo houd jij de focus op wat belangrijk is. Samenwerken als een team voor een project van een klant.

Teams

Teams meeting plannen en de link volgen.

ENGAGEMENT

In deze digitale wereld is persoonlijke interactie met je doelgroep belangrijker dan ooit.

Persoonlijk

Zorg voor voldoende persoonlijke contact momenten om engagement te versterken.

TICKETS

Klantenservice is belangrijker dan ooit. Los de problemen zo snel mogelijk op en communiceer helder met je klanten.

Klantvragen

Neem elke vraag van de klant serieus en gebruik klantvragen om je product of dienst te verbeteren.

crm mail

OUTLOOK

Verstuur persoonlijke e-mail met hukp van sjablonen met de relatiegegevens.

Archief

Bouw een mail archief van de relatie op en verbeter de interne communicatie.

OFFERTES

Bouw en calculeer met een paar klikken een offerte op basis van een artikelbestand met prijzen.

Verstuur

Verstuur de offerte als pdf bijlage met mail sjablonen. 

crm facturen

FACTUREN

Verhuis een offerte naar een order of maak een compleet nieuwe factuur met een paar klikken.

Klantoverzicht

Verstuur gemakkelijk facturen per mail en krijg een goed klantoverzicht.

FlorisNew

365 CLOUDHOUSE

KVK: 62007955

BTW: NL001 551 225 B64

IBAN: NL60 ASNB 0782 5087 82