Verlies je steeds meer grip op SEO? Dat heeft alles te maken met Google!
Zero-click content op LinkedIn is prima te meten en zeker geen dark social!
Minder response web forms?
Je content strategie op de website levert steeds minder verkeer op. Dat is wel de trend voor veel organisaties in 2024. Het aantal leads neemt af en dus ook de omzet.
Waar zit jouw publiek?
Een logische stap is de content, te plaatsen op andere kanalen zoals linkedIn, want daar is jouw publiek ruim aanwezig.
Verlies van meetbare trafic?
Maar zero click-content, op LinkedIn gaat echter ten koste van meetbare traffic naar je website. Dat betekent dat je niet meer weet waar je klanten vandaan komen?
We willen leads roept de directie, we willen opportunities roept sales, we willen weten waar onze klanten vandaan komen roept marketing!
Overstap naar inbound marketing?
Ok, dus meer inspanning op inbound marketing? Maar je wilt wel weten hoe je op deze metric presteert!
Wat is nu eigenlijk het uiteindelijke doel?
Maar wat is nu je primaire doelstelling, target? Opportunities! Want bergen leads leveren een ongeloofelijke berg werk op met een laag rendement.
Dat de prospect zelf contact opneemt voor het maken van een afspraak. Zo is het toch?
Dus de belangrijkste metric in de B2B is, hoe vaak… neemt een prospect contact op en wat levert het op! Simpel gezegd.
DUS JE HEBT AL HEEL VEEL GRIP OP INBOUND MARKETING DOOR DE RESPONSE VAN JE KLANTEN TE METEN!
LinkedIn is geen blinde spot.
Conclusie… inbound marketing is geen blinde spot? Je kunt gemakkelijk achterhalen waar je klanten vandaan komen! Het is een kwestie van even goed uit en door vragen.
Data is je bedrijfsvoering.
Laat CRM voor je werken! Het doel en rendement was nog nooit zo helder. CRM data is een integraal onderdeel van je bedrijfsvoering! Data is de levensader van je business.
Gebruik technologie die je hebt.
Low code technologie biedt voor het MKB heel veel voordelen. het is betaalbaar en schaalbaar.
Met Microsoft 365 Dataverse haal je de data met een Flow op uit CRM en je administratie, dat doe je natuurlijk periodiek. Dat doet Dataverse voor jou…
Je kunt er natuurlijk ook voor kiezen om je offertes en orders onder te brengen in je CRM, dat heeft heel veel voordelen.
En zet Power BI in.
Koppel Power BI aan je Dataverse datawarehouse, en bouw je permanente rapporten zodat je metrics duurzaam zijn en niet ad-hoc. Plaats de rapporten op Microsoft 365 SharePoint en je hebt op elk moment een analyse over je marketing campagnes!