Zeker! Klantenservice speelt tegenwoordig een cruciale rol in marketingstrategieën. In 2025 zien we dat customer experience management niet langer alleen een tool is voor marketing en sales, maar ook een integraal onderdeel van je klantenservice.
Een holistisch beeld van je klanten betekent dat je naar je klanten kijkt als een geheel, in plaats van alleen naar afzonderlijke gegevens of interacties. Dit wordt vaak aangeduid als een 360 graden klantbeeld. Het omvat alle aspecten van de klantrelatie, zoals hun aankoopgeschiedenis, interacties via verschillende kanalen (zoals e-mail, telefoon, social media), en hun voorkeuren en gedragingen.
Maar dus ook hun vragen, klachten en storingen. Wil je klanten leren begrijpen, dan zul je dus alle vragen moeten analyseren. Door een holistisch klantbeeld te hebben, kun je beter begrijpen wat je klanten nodig hebben, wat hun voorkeuren zijn, en hoe je hen het beste kunt bedienen. Dit helpt bij het verbeteren van de klanttevredenheid en het opbouwen van langdurige klantrelaties.
Zorg ervoor dat je proactief communiceert met jouw klanten als er een storing optreedt. Stuur meldingen via -e-mail, sms of pushmeldingen om je klanten op de hoogte te stellen van de situatie en de verwachte tijd voor het oplossen.
Zie storingen als een kans om je service te verbeteren en de (ver) binding met je klanten te versterken. Gebruik data om content te creeeren waarmee je het vertrouwen gaat winnen van nieuwe klanten. Klantenservice is geen kostenpost maar een marketing tool waarmee jij je kunt onderscheiden van de rest.
Zeker! Klantenservice speelt tegenwoordig een cruciale rol in marketingstrategieën. In 2025 zien we dat Customer Relationship Management (CRM) niet langer alleen een tool is voor marketing en sales, maar ook een integraal onderdeel van je klantenservice.
365 CLOUDHOUSE
KVK: 62007955
BTW: NL001 551 225 B64
IBAN: NL60 ASNB 0782 5087 82