Vrijdag 24 januari van 10:00 tot 12:00 uur
Breng jouw Microsoft SharePoint intranet tot leven.
Wie zegt nou dat werken niet leuk is?
In dit webinar leer je stap voor stap hoe je van jouw Microsoft 365 SharePoint een geweldige fraai platform maakt om beter samen te werken en informatie te delen.
Wat is het scenario?
Je hebt een abonnement op Microsoft 365 en beschikt over SharePoint en Bibliotheken. Maar je maakt vrijwel alleen gebruik van de desktop apps zoals Outlook, Teams en Word en natuurlijk OneDrive om bestanden te delen. Maar voor allerlei andere zaken gebruik jij tools op een ander platform, bijvoorbeeld voor je Content productie en planning. Je gebruikt Slack voor chatgesprekken in groepen.
Wat zijn de uitdagingen waar je voor staat?
- Je wilt een interne community lanceren?
- Je wilt afdelingssilo’s afbreken.
- Je wilt content publiceren op jouw eigen interne website?
- Je wilt alle afdelingen met elkaar laten samenwerken aan jouw engagement strategie?
- Je wilt alle tools op 1 centrale hub zodat je niet steeds in de weer bent met Zapier?
- Je wilt een interne nieuwsbrief opzetten.
- Je wilt meer interactie en betere interne communicatie tussen medewerkers bevorderen.
De oplossing is dichterbij dan je denkt, want je hebt een krachtig platform in handen; SharePoint.
1. Documentbeheer:
Je kunt documenten op een gestructureerde manier opslaan, delen en beheren. Dit zorgt ervoor dat iedereen toegang heeft tot de meest recente versies van bestanden.2. Samenwerking:
SharePoint maakt het mogelijk om samen te werken aan projecten en documenten. Meerdere mensen kunnen tegelijkertijd wijzigingen aanbrengen in hetzelfde document.3. Intranetsites:
Je kunt intranetsites bouwen en pagina’s, documentbibliotheken en lijsten maken. Dit helpt bij het organiseren en delen van informatie binnen de organisatie.4. Communicatie:
SharePoint biedt tools voor interne communicatie, zoals discussieforums, aankondigingen en nieuwsbrieven.5. Automatisering van bedrijfsprocessen:
Met werkstromen, formulieren en lijsten kun je dagelijkse werkzaamheden beheren en automatiseren.6. Externe samenwerking:
Je kunt ook samenwerken met externen door een SharePoint-site te delen. Dus jouw klanten betrekken voor meer engagement.Dat is nogal wat, maar dat kun je toch nooit in die 2 uurtjes behandelen in een webinar?
Nee natuurlijk niet. In deze twee uurtjes bouwen we een eenvoudige (moderne) website met 2 of 3 pagina’s. We zullen ons bezig houden met het inrichten van een pagina en hoe je onderdelen aan een pagina kunt invoegen. We leggen je uit hoe de bibliotheken werken. Verder vertellen we hoe je gemakkelijk kunt navigeren.
Het gaat er om dat je in grote lijnen weet hoe je een Modern Intranet Website maakt op SharePoint. Schrik daar nu niet van want je hoeft geen regel code te schrijven. Na dit webinar ben je in staat een pagina te bouwen zoals in het plaatje boven deze tekst.
Nu kun je van de lage duikplank een salto maken. Klim nu niet gelijk naar de 10 meter plank! Je zult stap voor stap SharePoint verder moeten leren. Gelukkig staat het internet bomvol video’s en is er een community om je te helpen. Heel veel plezier en verlies nooit het doel uit het oog als het even wat lastiger wordt. En je kunt mij altijd bellen!
Geen gedoe meer om alles aan elkaar te knopen, stick to 1 big family.
Klanten betrekken in jouw CRM strategie? Dat zou je CRM wel eens een flinke boost kunnen geven,
Een CRM community verbindt alle teams naadloos, van sales en marketing tot HR en klantenservice. Het management heeft geen excuses meer, want alle essentiële rapportages zijn direct beschikbaar op het intranet. Door marketing en sales te verenigen, smeden teams een sterk verbond met jouw klanten. Hoewel klanten aansluiten op je CRM-community wellicht nog een stap te ver is, zou dit een enorme boost kunnen geven aan engagement. Ik deze roerige wereld kun je dat vast goed gebruiken…