Verkoop stopt na 2 pogingen om een lead te bereiken; paar feiten.
48% van de leads worden niet gebeld voor follow up.
10% van verkoop doet meer dan 3 pogingen een lead te bereiken.
2. Gebrek aan consistentie in het verkoopproces:
Het ontbreken van een gedefinieerd verkoopproces leidt tot fouten. Verkopers vertrouwen op een verzameling aantekeningen een excel sheet voor de follow up van leads.
3. Onvoldoende inzicht in marketing en verkoopprocessen:
80% van de marketeers weet niet precies hoe hun marketing en verkoopproces eruitziet. Zonder die duidelijke definities treden fouten op en raken leads dus tussen wal en schip. Gewoon zoek!
4. 40% van het MKB heeft geen systeem (CRM) om de verkoopprocessen te ondersteunen:
Marketing en verkoop hebben geen structuur in leadopvolging waardoor taken onduidelijk zijn en er geen duidelijke verantwoordelijkheid is.
Hoe pak je deze problemen aan?
Om deze problemen aan te pakken, kan sales automation een oplossing bieden. Met een geautomatiseerde pijplijn kun je leads beter volgen, verkooptactieken evalueren en het hele team betrokken houden bij de actuele stand van zaken. Met flows worden leads getraceerd die zoek dreigen te raken.
Zo minimaliseer je het verlies van leads en vergroot je de kans op succesvolle deals en haal je 70% meer rendement uit je marketing budget!